Fluidizarea traficului din zona Bragadiru vatră

Fundamentare

În ultima vreme orașul Bragadiru a înregistrat o creștere puternică în ceea ce privește populația și construcțiile (în mare pare rezidențiale), lucru care a dus în timp la o aglomerare tot mai mare a orașului, având în vedere că mijlocul principal de transport este autoturismul personal.

Pe lângă fluxurile de populație care se deplasează zilnic către locurile de muncă din București, se adaugă și mașinile care se află în tranzit către alte localități, dar și cele pentru transport marfă și alte materiale, incluzând aici și mașinile de mare tonaj precum camioanele.

În aceste condiții, traficul auto de pe DN6, a devenit în ultima perioadă una dintre problemele cele mai grave ale localității, aceasta afectând zilnic un număr foarte mare de locuitori (în special pe cei din zona veche a orașului). Această problemă a devenit în ultimii doi ani tot mai accentuată, mai ales în unele intervale ale săptămânii.

Consecințele pe care le are traficul intens de pe DN6 asupra orașului/locuitorilor constau în:

  • Poluare excesivă, din cauza gazelor de ardere, cu impact major asupra populației.
  • Poluare fonică, în special produsă de camioane de mare tonaj (TIR-uri).
  • Consum mai mare de energie (combustibil) din partea locuitorilor.
  • Frecvente blocaje în trafic, în special la nivelul intersecțiilor cu DN6 – DJ 401A (Șoseaua Clinceni) și DN6-DNCB (Șoseaua de Centură).
  • Creșterea alarmantă a numărului de accidente auto și a celor soldate cu victime umane.

Mai mult decât atât, realizarea Centurii A0 (care trece pe teritoriul orașului Bragadiru, la sud de Șoseaua Clinceni) (Imagine nr.1), preconizată a fi funcțională în anul 2023, va contribui foarte mult la creșterea traficului dinspre Șoseaua de Centură către aceasta, în sudul orașului, zona centrală fiind tranzitată tot timpul de camioane, dar și de alte autoturisme care vor să ajungă mai rapid spre Autostrada A0. Surplusul de trafic, adăugat deja la cel existent, va crea blocaje frecvente în zona centrală a orașului.

Vezi foto: Harta traseului Centurii A0 a Bucureștiului

Proiectul Alianței USR PLUS Bragadiru pentru fluidizarea traficului din zona Bragadiru vatră

Soluții pe termen scurt:

  1. Eliminarea blocajului de la intersecția DN6-Șoseaua de Centură, prin deblocarea și reamenajarea bretelei de pe partea dreapta a DN6.

Prin această lucrare va fi permis accesul dinspre Șoseaua de Centură spre DN6, direct pe sensul către București și dinspre sensul ce duce spre București al DN6, direct către Centură. Acest lucru ducând la o mai mare siguranță în trafic și la scăderea numărului de accidente din această zonă.

În prezent, este realizată doar o parte din bretea, aceasta fiind reprezentată de strada Lacului, care servește construcțiile realizate pe partea dreapta a acesteia (Imagine nr.2). Pentru realizarea bretelei, sunt necesare lucrări de modernizare a porțiunii existente și de distanțare față de construcțiile ce se află pe partea dreaptă, dar și realizarea de carosabil până la Șoseaua de Centură și legătura cu DN6. În procesul de realizare a acestei bretele vor fi implicate și exproprieri ale unor terenuri, dar acestea nu vor afecta construcțiile existente.

Vezi foto: Propunerea pentru bretea cu profil de 12 m

  1. Fluidizarea traficului din zona Bulgaru, prin modernizarea sensului giratoriu de la intersecția DJ 401A (Șoseaua Clinceni) cu DN6 (Șoseaua Alexandriei).

Această zonă înregistrează frecvent accidente rutiere din cauza faptului că acel rond este improvizat superficial (Imagine nr.3), iar din cauza faptului că benzile de pe DN6 se îngustează în acea zonă , există probleme în ceea ce privește încadrarea pe doua benzi și lipsa vizibilității semnalului dat de către participanții la trafic care se află în rond. 

Vezi foto: Rondul situat la intersecția DJ 401A (Șoseaua Clinceni) cu DN6 (Șoseaua Alexandriei)

Soluții pe termen lung:

  1. Având în vedere creșterea continuă a traficului pe DN6, la care adăugăm surplusul generat de viitoarea realizarea a Autostrăzii A0, venim cu varianta scoaterii din oraș a traficului greu și parțial a traficului de tranzit dinspre București spre A0, prin realizarea centurii ocolitoare a orașului Bragadiru (Imagine nr.4). Această variantă ocolitoare va avea scopul preluării traficului major ce se realizează în prezent pe DN6, iar Șoseaua Alexandriei trebuie să rămână doar o cale de acces pentru locuitorii din această zonă. Tot această variantă ocolitoare a orașului, va avea scopul de a face legătura mult mai ușor între inelul median al orașului București (inclus deja în P.U.Z. sector 5 -pe harta nr.4 cu roșu și verde-) și nodul rutier de pe Autostrada A0, fără să mai afecteze orașul prin trafic intens.

Mai mult decât atât, pentru descurajarea traficului pe Șoseaua Alexandriei, propunem ca aceasta să fie transferată către primărie și să fie redusă de la 4 benzi la 2, iar spațiul rămas liber de pe marginea acesteia să fie folosit pentru realizarea de perdele de arbori (pentru blocarea poluării și a prafului), spații verzi si de joacă, pentru a reduce poluarea și a duce zgomotul cât mai departe de blocuri.

Vezi foto: Traseul propus pentru Centura orașului Bragadiru

În realizarea traseului pentru centura ocolitoare, am luat în calcul parcelele și construcțiile din oraș, încercând pe cât posibil să evităm suprapunerea acestuia cu parcele private și construcții, pentru ca exproprierile să fie făcute ușor și fără probleme, acolo unde este cazul.

Mai mult decât atât, zona prin care va trece centura orașului este în prezent în mare parte liberă. Această cale de acces importantă va aduce le-a lungul acesteia numeroase firme care vor duce la creșterea din punct de vedere economic a orașului.

Finanțare

Axa prioritară 2: Îmbunătățirea conectivității prin dezvoltarea infrastructurii rutiere pentru accesibilitate teritorială ce are ca obiectiv specific dezvoltarea și consolidarea unei mobilități naționale, regionale și locale durabile, flexibile și intermodale.

Tip de actiune: Construcția/modernizarea variantelor de ocolire și construcția/modernizarea accesului municipiilor la sectoarele rețelei rutiere primare (la nivel de drum național situat pe rețeaua secundară), precum și modernizarea sectoarelor de drum național situate pe rețeaua secundară.

Pentru implementarea proiectelor enumerate mai sus, vom face toate demersurile legale ce se impun către Ministrul Transporturilor și C. N. A. I. R. S. A., și îi vom sprijini în vederea rezolvării cu celeritate a acestor probleme.

Harta traseului Centurii A0 a Bucureștiului

Propunerea pentru bretea cu profil de 12 m

Rondul situat la intersecția DJ 401A (Șoseaua Clinceni) cu DN6 (Șoseaua Alexandriei)

Traseul propus pentru Centura orașului Bragadiru