Prel. Ghencea x Drumul Cooperativei
Intersecția Prel. Ghencea cu Drumul Cooperativei, 2020-09-13 după deschiderea tronsonului I de supralărgire - trafic îngrozitor în continuare!

Cartierul Latin trebuie conectat acum, nu în 15 ani!

Te-ai săturat să locuiești în cel mai infam cartier, din punct de vedere al circulației, din întreaga Românie?

Nu mai vrei să citește articole precum acesta sau acesta sau acesta sau acesta?

Este mereu pasată responsabilitatea la Primăria București, deși tu ești locuitor al Bragadirului, localitate departe de a fi #unorașadevărat?

Nu mai vrei explicații nesfrâșite pentru eșec, ci vrei soluții acum? 

Cât mai durează supralărgirea Prelungirii Ghencea?

Să calculăm simplu:

– s-au demarat lucrările de un an pe 700 de metri 

– au dat în folosire cei 700 de metri, dar se circulă mai rău ca înainte – deci este clar că dacă nu este gata tot proiectul, se va circula în total cu viteza celui mai încet segment

– pe cei 700 de metri – din totalul de 5,4 km – lucrările sunt executate în proporție de 50% (cu indulgență): nu sunt montați stâlpii de lumină, calea de rulare a tramvaiului, trotuare, canalizare, alimentarea cu energie electrică pentru tramvai, pasaje, semaforizare, stații STB, marcaje rutiere…

– deci, s-au executat aproximativ 50% din 700m din totalul de 5,4km – deci este gata 6,5% din întregul proiect!

– cu regula de trei simplă: în ritmul curent mai avem de așteptat încă 15 ani pentru definitivarea supralărgirii Prel. Ghencea!

Avem soluție acum pentru probleme a căror rezolvare pare că va dura alți 15 ani!

Locuiești în Bragadiru, deci este normal ca Bragadiru să îți ofere infrastructura rutieră pe care să ajungi ajungi acasă și la muncă.

Da, știm – oricine poate desena dungi pe hartă. Suntem obișnuiți cu această abordare a politicienilor. Cu ce suntem noi diferiți? Noi LOCUIM în Cartierul Latin și împrejurimile sale. Vrem soluții pentru noi toți. De asta îți cerem să votezi #oamenicatine, nu politicieni!

Da, ați desenat iarăși pe hartă. Oricine poate desena pe hartă. Și ați desenat peste case, drumuri care nu sunt ale primăriei, locații cu probleme și utilități ce nu se pot muta. Nu se poate! Nu e bine!

Da, așa este. Acesta nu este un studiu de fezabilitate. Nu este nici un studiu de trafic. Nu are în vedere diverse zone cu specific diferit, nu observă fiecare cm de proprietate.

Este un plan, o viziune, o strategie! Este ceva pe care propunem și urmărim să se pună în practică! Până și acest desen inocent este mai mult decât cei 12 ani în care nu s-a putut – deși un actual primar ne promite că se poate

Da, putem găsi sute de motive pentru care nu se poate face. Dar nu cred că vrea cineva să mai voteze profesioniști în Nu se poate ci oameni care spun: Se poate – hai să vedem cum!

Până la implementare este foarte posibil ca străzile să arate altfel decât în propunerea noastră. Poate că Str. Jadului nu poate fi adusă până în Str. Alunului. Poate că Str. Verii nu poate fi deschisă circulației. Dar avem voință și vom avea capacitatea, cu ajutorul Dvs., din Consiliul Local și de la Primăria Orașului Bragadiru, să punem în operă.

 

Toate ideile prezentate sunt realizate în colaborare cu colegul nostru, Conf.dr.ing.Nemțanu Florin Codruț – și tot cu dânsul vom lucra după alegeri pentru implementarea ideilor, dar și pentru identificarea și realizarea unor noi soluții pentru un transport inteligent.

Propunerea efectivă

Pentru un trafic către/dinspre Cartierul Latin:

– sensuri unice pe străzile Mărăcineni și Funigeilor

– deschiderea străzii Verii și sensuri unice pe strada Verii și Anotimpuri – Primăverii

– Sens unic pe strada Toamnei și Iernii

– O nouă stradă cu dublu-sens, în continuarea Străzii Jadului și conectată cu strada Alunului și Safirului

– Amenajarea intersecțiilor către Ghidigeni – cu străzile Iernii, Toamnei și Verii

– Transport public de tip microbuz cu legătură către rețeaua de metrou prin noile străzi create

– sistematizarea străzilor cu trotuare și sisteme de siguranță rutieră care să permită deplasarea pietonilor către zona Ghidigeni – vezi și Proiectul Parcului Ghidigeni

– amenajarea străzilor din zona Cartierul Latin pentru trafic de siguranță crescută: fără colțuri oarbe cu  garduri ce obstrucționează vederea, împiedicarea parcării autovehiculelor în intersecții și în zone cu tramă stradală de mică dimensiune, montarea semnalizării rutiere inclusiv prin semafor electric.