Am realizat deja cererile pentru dezbatere publică pentru aceste doua documentații ce impun probleme majore pentru oraș:

  1. P.U.Z.-ul din Șoseaua Alexandriei nr. 229 (Zona comercială a orașului, lângă Lidl și Kaufland).

Printre problemele acestui P.U.Z. putem enumera:

  • În  primul rând, P.U.Z.-ul propune schimbarea zonei funcționale de la cea de subzonă pentru comerț și servicii (P+2E+M) la cea de zonă mixtă (locuire colectivă, comerț, servicii, depozitare) (S+DS+P+7E). Acest mixt de funcțiuni, adăugate unei zone comerciale ce este deja foarte aglomerată, va îngreuna și mai mult accesul către centrele comerciale ce sunt frecventate zilnic de mii de persoane.
  • În acest complex se vor construi 10 blocuri de S+DS+P+7E (subsol, demisol, parter și 7 etaje), acest lucru însemnând zeci de mașini parcate pe trotuarele de pe străzile vecine sau chiar mai rău, în parcările de la Lidl și Kaufland, ocupând locurile celor care vin la cumpărături.
  • Discrepanța dintre casele construite pe Strada Povernei ce au P+2E+M (aproximativ 10 m înălțime) și blocurile ce vor fi construite în imediata apropiere a acestora ce vor avea aproximativ 25 m și vor umbri mare parte din casele aflate pe partea stângă a străzii Povernei.
  • Necesitatea unui studiu geotehnic în cadrul căruia să se efectueze mai multe foraje pentru a se afla nivelul apei din subteran și ce roci se afla peste acesta, căci in funcție de acestea apa se va infiltra în fundația blocului sau nu. Realizatorii acestui P.U.Z. prezinta subsol și demisol, dar mă îndoiesc că acestea vor fi realizate în condițiile de față.
  • Pentru a justifica faptul că intrarea principala din față este aceeași cu a celor doua supermarketuri și va aglomera foarte mult traficul, aceștia au prezentat în sumarul memoriu (probabil făcut în fugă de un student la urbanism) o intrare secundară prin strada Povernei. Realizatorii precizează în memoriu că vor moderniza această stradă și o vor largi la 13 m pentru a-și atinge scopul. Dar există o problema, strada Povernei prezintă o lățime de aproximativ 8,50 – 9 m (vezi imaginea nr. 2 de mai jos, ce prezinta lățimea parcelei de drum), iar casele oamenilor sunt construite foarte aproape de stradă. Pentru a aduce această stradă de la  8,5 m la 13 m, aceștia trebuie să exproprieze terenuri private și chiar sa demoleze case (ceea ce este imposibil). În lipsa parcărilor, probabil că strada Povernei va fi plină de mașini parcate pe trotuare și se va circula pe un singur sens având în vedere lățimea acesteia de maximum 9 m (inclusiv trotuare și spații verzi) etc.
  • Găsiți mai multe detalii aici: POSTARE FACEBOOK
  1. P.U.Z-ul localizat în strada Povernei

Printre problemele prezente putem enumera:

  • Prezentul P.U.Z propune trecerea terenului pe care este localizat de la L1 (Subzona pentru locuire individuala) din prezentul P.U.G. în vigoare, la zona Lc ( Locuințe colective cu permisivități de comerț și servicii).
  • Regimul de înălțime este de P+3E (înălțime la cornișă 12 m) într-o zonă unde sunt prezente doar locuințele individuale (vezi imagine nr.2) care prezintă doar parter – 3 m la cornișă (partea dreapta a terenului în cauză) sau maximum P+1 – 6 m la cornișă (partea stângă a terenului).
  • Retragerea față de limita din dreapta parcelei (unde sunt construite case) este de 6 m, iar blocurile vor avea aproximativ 14 m înălțime existând posibilitatea umbririi caselor de pe această latură. Mai mult decât atât, acei oameni nu vor mai avea intimitate în propria curte din cauza balcoanelor cu vedere în curtea lor.
  • P.U.Z.-ul propune lărgirea străzii Povernei la 13 m lățime, pentru a putea răspunde nevoilor deservirii unui complex de locuințe colective. Având în vedere că strada Povernei prezintă pe alocuri lățimi de 8-10 m, iar la limita acesteia sunt proprietăți private împrejmuite, acest lucru este aproape imposibil de realizat.
  • Găsiți mai multe detalii aici: POSTARE FACEBOOK